Slik blir nye Kvitfjell og Hafjell i vinter

Slik blir nye Kvitfjell og Hafjell i vinter

Brukte noe alle skibakker hadde liggende på lageret.

Ski- og feriedestinasjonene Kvitfjell og Hafjell har forlengst giftet seg, og lanserte denne uken en helt ny visuell identitet - med nye logoer. 

Fire farger

- Konseptet bak Hafjells og Kvitfjells nye identitet er hentet fra et globalt system for alle alpinanlegg. Nemlig løypemarkeringene. Dette er symboler som allerede eksisterer i bakken og som de fleste skikjørere har et forhold til. Vi kjenner fargene og symbolene fra gradering av vanskelighetsgradene i både skiløyper og sykkelbakker.
Ved å ta i bruk disse markeringene, får begge anlegg en tydelig og leken alpin profil som er lett gjenkjennelig, forteller Alpinco i en pressemelding.

Slik er den nye logoen.

Ser man nøyere etter, vil man se at symbolenes størrelse gjenspeiler antall grønne, blå, røde og svarte løyper i Hafjell og Kvitfjell.

”Om man ser nøye etter er symbolenes plassering og størrelse ikke tilfeldig, de er justert etter antall bakker med de ulike gradene for hvert fjell. Derfor har Hafjell en større grønn sirkel, mens Kvitfjell har en større rød rektangel også videre,” forteller Markedsansvarklig i Hafjell, Mari Aasbakken med et lurt smil.

Det er oslobyrået ANTI Inc. som har bistått i arbeidet med ny visuell identitet og logo.

- Vi tente veldig på konseptet som ble presentert for oss. Det var et veldig tydelig budskap, en tydelig symbolbruk i god kombinasjon med en logo", sier Daglig leder i Hafjell og Kvitfjell, Odd Stensrud.

- På den måten klarte Hafjell og Kvitfjell i samarbeid med Anti Inc. å ivareta det unike ved begge destinasjoner, samtidig som det samlet begge stedene.

Derfor vil Hurtigruten kutte ut anløpene til Kristiansund

Derfor vil Hurtigruten kutte ut anløpene til Kristiansund

Norwegian kansellerer flere høstferiefly

Norwegian kansellerer flere høstferiefly