SLIK ER SVALBARDS NYE VINDU MOT VERDEN

SLIK ER SVALBARDS NYE VINDU MOT VERDEN

Sånn vil Svalbard og Longyearbyen vise deg hva de har å by på

Sommernatt på Svalbard.             Foto: Frank Andreassen/www.nordnorge.com/Longyearbyen

(ODD ROAR LANGE):  — Vi er stolte over å kunne vise dere Svalbard og Longyearbyens destinasjonssider i helt ny og tidsriktig drakt! Nettsidene er et resultat av strategisk jobbing over lang tid, og en viktig del av vår overordnete utviklingsstrategi for reisemålet, «Destinasjon Svalbard mot 2025». 
Dette sier Linn Cecilie Blekkerud, markedsansvarlig for Svalbard Reiselivsråd, om nye Visit Svalbard.

Begeistring

— Med de nye sidene, som er tilpasset pc, mobil og nettbrett, ønsker vi å skape begeistring, inspirasjon, nysgjerrighet rundt Svalbard og Longyearbyen. Vår destinasjon i Høy Arktis er unik, autentisk og annerledes – dette skal vår nettportal gjenspeile, skriver Visit Svalbard i en pressemelding

På nettsidene er et av hovedformålene å snakke mer målgrupperettet enn tidligere. Det er utarbeidet fire forskjellige reisekonsepter hvor gjesten finner relevant informasjon og produkter som passer for seg, etter å ha valgt «hvilke type reisende» man er. Slik skal gjesten få en enda bedre tilpasset opplevelse på Svalbard, og mulighet til å komme bedre forberedt til reisemålet vårt. Det er innført vanskelighetsgrader på alle aktiviteter og det er fokus på bekledning, klima, sikkerhet og lokale særegne forhold. «Riktig tur til riktig reisende» er hovedtanken bak denne nye konseptualiseringen.

Vinterlys på Svalbard                               Foto: Björn Klauer/www.nordnorge.com/Longyearbyen

Årstidene

På Svalbard er det store kontraster mellom årstidene, og mange spør «når er det best å besøke Svalbard?». Som en konsekvens av dette deler vi nå inn i tre hovedsesonger.  Med den nye sesongdifferensieringen skal gjesten enklere finne ut hvilken årstid som passer for seg. 

Siden Svalbard bugner over av fascinerende historier, er det stort fokus på redaksjonelt innhold og historiefortelling. Med artikler, intervjuer og bildereportasjer blir siden en dynamisk og levende portal, som til enhver tid skal ha et søkemotoroptimalisert innhold.  

Booking til Svalbard

Dessuten skal www.visitsvalbard.com fortsette å være den viktigste bookingportalen for aktiviteter på Svalbard, og ved å bruke New Mind Tellus som nettleverandør har vi knyttet produktdatabasen vår og front end tettere sammen. Dette har bidratt til økt brukervennlighet, og til at bookingprosessen er blitt både enklere og raskere.  

Kontakt meg gjerne på epost: orl@thetravelinspector.no

NÅ FÅR MOLDE EN «PLAN A» FOR REISELIVET

NÅ FÅR MOLDE EN «PLAN A» FOR REISELIVET

NÅ KAN KREDITTKORTSELGERNE BLI KASTET UT HERFRA

NÅ KAN KREDITTKORTSELGERNE BLI KASTET UT HERFRA