Feelgoodmesse - føltes greit nok, egentlig

"Den Norske Skattejakten" er et godt forsøk på å få til en ny og spennende arena for reiseliv. Men det trengs en del justeringer for at det skal bli toppkarakter. Øl, champagne, vin, kaffe, mat, hotellsenger i toppklasse, turklær og vesker. Dette var noe av detet ikke altfor stort publikum fikk oppleve på eventet "Den Norske Skattejakten 2012" i Mathallen Vulkan i Oslo i går kveld.

Besøket var vel sånn passelig, og med overveldende kvinnelig flertall. Og jeg tipper at de fleste var fornøyd med det de opplevde. Samtidig som jeg tipper at arrangørene har planene klare for forbedringer.

Arrangøren hadde på forhånd sagt at de var lei av tradisjonelle reiselivsmesser. Men avdelingen for reiselivsaktører så nettopp ut som dèt: En reiselivsmesse. Med utstillere på rekke og rad, med hver sin stand, og klare til å dele ut brosjyrer. Det manglet aktivitet og kreativitet.

Det ville vært mye bedre om alle hotellene hadde stilt med sine kjøkken, slik at besøkende fikk bokstavelig talt en smakebit fra samtlige hoteller, kjeder og destinasjoner. Utvalget av steder var imidlertid førsteklasses. Du skal være ganske sær for ikke å bli fristet av disse disse.

Åmot Operagård i Bygland og Stokkøya Sjøsenter i Sør-Trøndelal, Reine Rorbuer Lofoten, Tørvis Hotel og Kjus Concept Store i Marifjøra, Fretheim Hotel i Flåm, Gloppen Hotel i Sandane, Raumergården Hotel i Ask, Preikestolen Fjellstue i Rogaland, Røros, Kulinariske Steder, Hanen norske bygdeperler, Herangtunet Boutique Hotel og Ersgard i Stjørdal.

PS: Et annet tips: Skaff en ryddehjelp eller to... Tre timer med smaksprøving fra diverse matleverandører byr på ganske store megder med engangsbestikk, kopper og fat. En Feelgood-messe hadde sett bedre ut hvis disse ble fjernet.

Høymesse for reiseglade - og reisemessen innfrir forventningene

Dette er Norges reiselivs-perle