Se bildene: KLART FOR TAKE OFF OG HOTELLROM I LUFTA

Singapore Airlines med gedigen oppgradering.

 

(ODD ROAR LANGE): Singapore Airlines presenterte i dag sin helt nye design på et stort event i Singapore. Stikkordene er mer plass og mer privatliv når Singapore Airlines kommer med med sine nye, premium kabinprodukter. 
Totalt investerer Singapore Airlines 850 millioner dollar (7 milliarder kroner) i økt komfort og plass for sine kunder om bord på alle sine A380.

 

 Dette får du for pengene

Skinnseter fra italienske Poltrona Frau, Wedgwood-porselen og krystall fra franske Lalique. Etter fire års omfattende utvikling, lettet i dag Singapore Airlines på sløret og presenterte sine nye, premium kabinprodukter for alle sine fly av typen A380.

Det har vært knyttet meget store forventninger til lanseringen og nå kommer enda større og mer luksuriøse suiter med enda bedre dobbelseng og egen 32 tommers HD-TV, mulighet for dobbelseng i Business,  samt bedre seter både i Premium Economy og Economy.

Med fokus på temaet «Space made personal, experience the difference», er det lagt vekt på at den nye designen skal gi alle passasjerer om bord mer plass og mer privatliv. Utviklingen av den nye designen har tatt fire år, og tett dialog med lojale kunder har spilt en stor rolle i utformingen av den nye designen forteller selskapet, skriver selskapet i forbindelse med lanseringen.

Hotellrom i lufta

Med den nye designen viderefører Singapore Airlines sin satsning på «dobbelseng i luften». De nye Suitene i First Class blir hele seksti prosent større, og blir dermed de største First Class suitene i luften. Hver dobbel-suite blir på 9,4 kvadrat, og rommer både en dobbelseng og to komfortable seter, skriver selskapet i en pressemelding.

Allerede i desember er den nye designen i luften. Da får Singapore Airlines levert det første av sine nye A380.  Resten av A380-flåten oppgraderes fortløpende, og samtlige fly av typen A380 vil ha den nye designen innen 2020.

Ny standard

— Singapore Airlines satte ny standard i luften da vi introduserte vårt første A380-fly i oktober 2007. Ti år senere får vi fortsatt positiv feedback på denne designen, sier senior visepresident for produkt og service i Singapore Airlines, Marvin Tan
— Med introduksjonen av våre nye kabinprodukter har vi som mål å sikre vår ledende posisjon i bransjen. Den store investeringen i de nye produktene og servicetilbudet er nok et eksempel at vi lytter til våre kunder, og at vi som selskap vil gjøre alt for å sikre at våre kunder får verdens beste reiseopplevelse i luften.

Fakta om oppgraderingen til A 380
°  Flyene får 6 suiter, 78 seter i Business Class, 44 seter i Premium Economy Class og 343 seter i Economy, totalt 471 seter
°  De største endringene kommer i Suites og Business Class, som samles på øvre dekk.
°   Singapore Airlines har patentert designet på de nye suitene samt setene i Business Class slik at produktene er unike for selskapet.

SUITES – First Class

°  Antallet suiter halveres for å øke størrelsen. gjøre de mer eksklusive og enda mer private.
°   Nye Suites blir hele 4,6 kvm hver, som er seksti prosent større enn dagens og nærmest minner om luksuriøse hotellrom i luften.
°   Singapore Airlines viderefører konseptet med dobbeltseng i luften, nå med enda mer komfortable madrasser, puter, dyner og sengetøy.
°    Fire av suitene kan kombineres med hver sin nabosuite for å skape to dobbeltrom på totalt 9,4 kvm med dobbeltseng
°  Singapore Airlines Suites blir, i følge flyselskapet, de største og mest komfortable som tilbys av noe selskap i First Class.
°  Hver suite inkluderer en separat seng og sete. Setet er trukket i eksklusivt skinn fra italienske Poltrona Frau - som blant annet leverer til Porche.
°  Passasjerer i Suites vil kunne styre både underholdningssystem og suitens lys fra sin mobiltelefon gjennom Singapore Airlines app
°   Suitene er designet av franske Pierrejean Design Studios og produsert av britiske Zodiac Seats UK.
°  Sengetøy, pysjamaser, tøfler, toalettartikler og krystallglass er levert av det franske luksusmerket Lalique
° Porselenet er levert av britiske Wedgewood
° Menyene ombord oppdateres med et sterkere fokus på bærekraftige lokale småprodusenter

Business Class

° Den største nyheten i Business Class er at Singapore Airlines introduserer muligheten for dobbeltseng også i denne klassen.

°  Setene i Business Class vil også framover være konfigurert 1-2-1, med med det nye designet kan setene i midten gjøres om til dobbeltseng hvis man ønsker det.
°  Setene blir enda mer private og avskjermede enn dagens, med en unik konstruksjon av karbonfiber som betyr en slankere konstruksjon med mer personlig plass.
°  De nye setene i Business Class er designet av britiske JPA Design og leveres av japanske JAMCO Corporation
°I likhet med setet i Suites er også setene i Business Class trukket i eksklusivt skinn fra italienske Poltrona Frau.
°Toalettartikler i Business Class er levert av det britiske luksusparfymemerket Penthaligon´s

Premium Economy
° I forbindelse med lanseringen av de nye produktene utvides også Premium Economy til å få flere seter. Den nye og populære klassen får 44 seter og vil være plassert lengst frem på nedre dekk av A380.
° Denne er også er designet af JPA Design, og her kan du nyte de ekstra brede setene – hvert på 50 cm. Her har du ekstra beinplass, og innebygde støttefunksjoner til bein og føtter.

Economy Class
°Er bygget og designet av RECARO, og her blir det enda mer plass og større komfort. Her har man benyttet avansert teknologi og ergonomi for å skape har skapt mer beinplass, bedre ryggstøtte og du kan innstille din nakkestøtte på seks forskjellige måter.