Litt Europa, mest Nordfjord

Slik skal de få deg til å reise hit

(ODD ROAR LANGE): Startskuddet er gått, for den store jakten på sommerens turister. De fleste norske reisemål innser at det er norske turister de må overbevise. Og det er mye spennende på gang.
Blant annet denne sommerkampanjen fra Visit Nordfjord som skal få lokale, nærmarkeder og andre nordmenn til å feriere og støtte lokalt næringsliv i Nordfjord.

Kontraster

Med en kombinasjon av ukjente perler/mindre aktører og større fyrtårn ønsker Visit Nordfjord å bidra til å distansere Nordfjord fra andre fine reisemål i Norge, samt å spre trafikk i regionen og holde de tilreisende lengst mulig i Nordfjord.
-Og gjennom å sammenlikne populære reisemål og opplevelser i Europa med den fantastiske variasjonen i Nordfjord kan vi vise at man ikke trenger å dra utenlands for å få drømmeferien, forteller reiselivssjef Marita Lindvik i Visit Nordfjord.

Målet er å vise at Nordfjord kan by på like mye som Europa med mer, og alt dette innenfor 2,5 timer.

Drømmer om åpne grenser

-Konseptet i kampanjen er basert på innsikt om at nordmenn drømmer om åpne landegrenser og Europaferie. Med kampanjen viser vi nordmenn at alt de drømmer om, pluss litt til, finnes i Nordfjord. Konseptet viser mangfoldet i regionen, og støtter derav opp under Visit Nordfjord sin merkevare «Alt i ein fjord».