DRØMMEN OM OSLO - MED ENGELSKE ØYNE

Slik blir den norske hovedstaden presentert til lesere over hele verden

Faksimile fra Conde Nast Traveller november 2017. 

(ODD ROAR LANGE): Denne høsten feirer reisemagasinet  Condé Nast Traveller UK  sitt 20 års jubileum. Og i den siste utgaven av det eksklusive magasinet får Oslo hele fem dobbeltsider med ros og gode opplevelser.

Norske verter

— Reportasjen er resultat av en pressetur som ble arrangert i fjor høst. Vertskap var Innovasjon Norge Reiseliv i London sammen med oss i Visit Oslo, samt selvfølgelig en lang rekke aktører i Oslo, sier Sonja L. Birch-Olsen, kommunikasjons-/prosjektkoordinator i Visit Oslo.

  Magasinet Conde Nast Traveller UK har et opplag på 85 000 og har fokus på high end reiselivsprodukter, destinasjoner og overnatting. 

Det er også ventet at nettutgaven av magasinet, med over 78 000 lesere per måned vil komme med flere reportasjer.
Journalist Rick Jordan besøkte Oslo i fire dager i november i fjor og to dager i mars i år. Fokuset for reportasjen er det moderne Oslo, og fotograf Matthew Buck viser gjennom 39 bilder hvordan han ser på den norske hovedstaden.

Faksimile fra Conde Nast Traveller november 2017. 

For å bli mest mulig kjent med Oslo bodde de på tre ulike hotell i tre ulike bydeler: The Thief, PS:hotell og Camillas Hus.

Og Oslobesøket ble alt annet enn rolige dager for journalisten og fotografen fra England. 

For her er noen av de andre stedene som ble besøkt.

SALT
Fuglen
Kolonialen Bislett
Brutus
Eske interiør og design
Mathallen Oslo
Hitchhiker
Paleet/YME Universe
Territoriet,
Munchmuseet
St. Lars
Astrup Fearnley Museet
Den Norske Opera & Ballett
Shoot Gallery
Torggata Botaniske
Maaemo
Pjoltergeist
Smalhans
Ekebergparken
Ling Ling Oslo
Sentralen
HIMKOK
Tim Wendelboe
Peder Lund
Galleri Brandstrup
Standard
Bar Lardo

Conde Nast Travellers anbefalinger.                              Faksimile

En god dag

— Dette er tipp-topp reklame for byen vår. Denne saken er spesielt flott med lekre bilder og mye god informasjon. Vi vet at artikler i høyt respekterte magasiner som Condé Nast Traveller gir fantastisk eksponering for Oslo og bidrar til å skape reiselyst, sier en fornøyd administrerende direktør Christian Lunde i Visit Oslo.

Administrerende direktør Christian Lunde i Visit Oslo.

 Travelt i Oslo

— Vi har hittil i år hatt besøk av 548 medierepresentanter (journalister, fotografer, bloggere) fra 524 medier fra alle «verdenshjørner», sier Sonja L. Birch-Olsen
Vil du lese Conde Nast-artikkelen så er magasinet å få kjøpt i en rekke Narvesenbutikker i Norge. Det er også mulig å kjøpe enkeltutgaver eller abonnere på CN Traveller via denne nettsiden.