Norsk reiseliv må lære seg å fortelle historier

Og nå får de hjelp - hvis vil de vil ha den

Kan du fortelle din historie? Foto: Odd Roar Lange

(ODD ROAR LANGE): Norge er som en skattekiste full av gode historier. Men er vi gode nok til å fortelle dem? Og er reiselivet god nok til å fornye historien og måten de fortelles på, eller ender man opp med historier som forlengst burde vært på museum?
Dette vil Innovasjon Norge Reiseliv gjøre noe med når de 7. og 8. november inviterer til årets reiselivs-kickoff i Oslo.

De norske historiene

Innovasjon Norge Reiseliv vil løfte frem historiefortelling i arbeidet med å få flere turister til å komme til hele Norge - hele året. Dette gjør de, blant annet ved å ansette disse 13 som skal vise deg det beste av Norge.
Målet er å få frem flere «Stories from Norway» og å lære Reiselivs-Norge å fortelle dem.
Den 7. november skal reiselivsdirektør Bente Bratland Holm avsløre hvordan Innovasjon Norge Reiseliv skal jobbe de neste årene. Og hun får god hjejp av Ylvisbrødrene, som med humor og sjarme skal vise hvordan de selger Norge med latter og varme.
I tillegg kommer amerikanske Melanie Spring som omtales som «et fyrverkeri av en motivator». Men først og fremst regnes hun ekspert på merkevarer og hvordan posisjonere selskaper i jungelen av alle som ønsker oppmerksomhet.  

Hans-Olav Holtermann Eriksen fra Lyngsfjorden Adventure kommer Hans-Olav Holtermann Eriksen har lykkes med kombinasjonen av god historiefortelling og hvordan man bygger opp et reisemål ved hjelp av gode medarbeidere og kvalitet. Under arrangementet i Oslo skal han også fortelle om en helt ny kvalitetsikringsordning for reiselivsnæringen.

Hvem vinner Årets Reiselivs?
Loen Skylift, Beitostølen Resort/Destinasjonskirurgene eller Uteguiden AS. Dette er de tre finalistene under reiselivsarrangementet på Sentrum Scene 7. november. Vinneren offentliggjøres denne dagen.

I en tid der mer og mer av reiselivet blir kjede-eid og kjede-styrt må man passe seg for ikke å bli kjede-lig
— Odd Roar Lange - The Travel Inspector

Historiejakten fortsetter

På arrangementets dag-2 vil reiselivsaktører få hele landet få anledning til å delta på kortere sesjoner som BRAND Your Story - a breakout, Melanie Spring, Leisure/Fritid - B2B-aktiviteter 2019m Siri Tallaksen, prosjektleder internasjonal bransjebearbeidelse, Nasjonale konsepter - mat & drikke og kultur, Ingrid Nernæs, brand manager Innovasjon Norge reiseliv, Digital historiefortelling med Visit Norway, Kjetil Røed, tech lead og Katrine Mosfjeld, digital marketing director Innovasjon Norge.

Du kan lese mer om arrangementet - og melde deg på her

PS:

Kick off = avspark
Stories from Norway = Historier fra Norge