Er dette årets villeste reklamestunt?

Måtte bytte flyvertinne med stuntkvinne

(ODD ROAR LANGE): Man skal selvsagt vokte seg vel for å kåre «årets reklamefilm» innen reiseliv allerede midt i januar. Men det er god grunn til å tro at denne fra flyselskapet Emirates kommer på pallen. Hvis ikke, så betyr det at det kommer veldig mye bra i 2022.

Emirates ville ha en flyvertinne til å stå på toppen av verdens høyeste bygning, Burj Khalifa i Dubai, i forbindelse med den utsatte Expo2020 som varer frem il slutten av mars. Men skjønte at de kunne bruke en av sine egne og valgte derfor stuntkvinnen Nicole Smith-Ludvig da de kledde henne opp som flyvertinne og festet henne på toppen av den 829,8 meter høye bygningen.

Her laget de altså filmen der hun er festet med en en wire til toppen av bygget. Vanligvis ville man brukt et såkalt green-room for å «jukse» frem det ferdige produktet. Men her brukte de i stedet ekte omgivelser og sendte opp et helikopter for å kunne fange det hele til filmen. Mens Nicole står på toppen og et Airbus A380 - med et enormt bilde av henne på flykroppen flyr bak henne.

Det skal ha tatt 4379 arbeidstimer og 16 dager å få dekorert flyet, og arbeidet ble gjort i oktober i fjor, og har vært hemmelig frem til nå.