De kjøpte 90 hotellrom og strandperle usett

De kjøpte 90 hotellrom og strandperle usett

Stein Erik Hagen og hotellkompanjongen Erik Berg utvider. Denne gangen på Sørlandet.

Erik Berg i hjembyen Molde.                                        Foto: Odd Roar Lange

(Odd Roar Lange): Selskapet Classic Norway invest, som kontrolleres av Stein Erik Hagen i Oslo og Erik Berg i Molde har kjøpt Strand Hotel Fevik på Sørlandet. Prisen skal, i følge Rbnett.no, ligge på ca 100 millioner kroner.
Og de kjøpte hotellet, med 90 rom og en fantastisk beliggenhet, usett.

Dermed får hotellkjeden Classic Norway enda et medlem i familien, mens  venter de på at luksushotellet Ramme Gaard Hotel, eid av Petter Olsen, skal bli ferdig. Hotellet ligger på Hvitsten i Akershus og skal etter planen driftes av Classic Norway Drift.

Classic Norway har til nå ti destinasjoner i Møre og Romsdal og Oppland, samt fire i Lofoten.

– Vi vil nå ekspandere videre. Foruten Strand Hotel Fevik på Sørlandet, ønsker vi å etablere oss med en destinasjon i Sogn og Fjordane, 1–2 i Bergensområdet og en i Østlandsområdet, sier Erik Berg til Rbnett. 

Fra før er Classic Norway samarbeidspartner med «Det virkelig gode liv» på Østlandet

Strand Hotel Fevik                                            Foto: Fra hotellets hjemmeside

Dette er det Classic Norway jakter på

– Vi har nå definert kriterier for oppkjøp. Forrige gang vi gikk ut og skrøt av at vi skulle kjøpe mange hoteller, fikk vi over to hundre henvendelser fra kreti og pleti, med tilbud om alt fra campingplasser til storhotell. Det orker vi ikke engang til. For at vi nå i det hele tatt skal vurdere oppkjøp, skal hotellene ha minimum 20 millioner kroner i omsetning, riktig beliggenhet og vekstpotensial.
Vi går ikke lenger inn på plasser «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu». Vi spisser oss og går inn på anlegg som har historisk betydning og som er på topp i Norge. Vi går opp i omsetning og vi går opp i anleggsstørrelse. Slik at vi blir en aktør å regne med nasjonalt.
Hvis vi skal bli den ledende kjeden innenfor vårt segment i Norge, betyr det at vi må vokse på bekostning av noen av de eksisterende. Vi kommer til å bli nedrent av folk som vil selge. Her blir det bare å finne det som vi vil ha, sier Erik Berg, til rbnett.no

Nordmenn kan stikke av med svenske reiselivspriser

Nordmenn kan stikke av med svenske reiselivspriser

Bare et glimt av gammel storhet

Bare et glimt av gammel storhet