Kritikken hagler nå mot denne flybillettformidleren

Kundene raser mot dette selskapet. Du bør styre unna

Billettformidleren Bravofly selger billetter til en rekke kjente flyselskap. Foto: Odd Roar Lange

(ODD ROAR LANGE): Dersom du skal bestille billetter gjennom billettformidlere så bør du tenke deg godt om. Og spesielt dersom selskapet heter Bravofly.
Kritikken fortsetter å hagle mot firmaet, som er en del av Lastminutegroup. Selskapet har i tillegg Weg.de, Jetcoast, Volagratis, Rumbo, Hotelscan og Crocierissime.

Dette er problemet

Bestilte en reise hvor etter bestillingen automatisk ble lagt på og trukket 1000 kr ekstra for en forsikring jeg ikke hadde bestilt.Hold dere langt unna Bravofly!!!
— Kundevurdering av Bravofly

Kundene klager over å ha blitt tillagt forsikringer som de aldri har bestilt, trøbbel med å komme i kontakt med kundeservice, svært høye gebyrer for navneendringer, og kompliserte bestillingssystem som fører til feil på billetter.
Og selskapet svarer kundene kun på engelsk. Noe som selvsagt ikke er tilfredsstillende.
På siden Trustpilot kan du lese flere av erfaringene fra kunder av Bravofly.
Rett skal være rett. Ikke alle de vel 10 000 som har gitt sin tilbakemelding er negativ. 37 prosent gir vurderingen enestående. Mens 33 prosent er i andre enden av skalaen: Dårlig.
Menge kjøper avbestillingsforsikring, som ikke er så god som de selv trodde. Her kan du lese hvorfor kunden ikke fikk igjen penger da hun ville avbestille en reise.

Mitt råd: Bruk gjerne nettsiden til å orientere deg om hvilke fly som kan fly deg dit du vil. Men billettene bør du kun kjøpe direkte fra flyselskapet eller via erfarne og anerkjente reisebyrå!
Og Bravofly og andre selskap tilknyttet Lasminutegroup ville jeg absolutt styrt unna.
PS: Husk selvsagt å alltid ha en god reiseforsikring - men vær klar over at avbestilling ikke alltid dekkes over ordinær reiseforsikring.

Ut og fly? Da bør du unngå dette selskapet

Selskapet nekter konsekvent å etterkomme avgjørelsene i Transportklagenemnda. Og Bravofly tapte alle sine saker i 2016 og 2017. "Klager har i ettertid informert om at selskapet ikke følger avjørelsen", står det bak mange av sakene mot Bravofly.Og det er saker som er behandlet etter at klageren har forsøkt å komme gjennom med klagen direkte.