Aina blir ny hotelldirektør i Ålesund

- Skal gi gjestene den beste hotellopplevelsen i byen, lover den nye sjefen.

Aina Aalen Bjerkvik

(Odd Roar Lange): – Jeg ser frem til å lede det erfarne og dedikerte teamet og gi gjestene de absolutt beste hotellopplevelsene i byen, sier Aina Aalen Bjerkvik i en pressemelding.

Kjent i byen

Bjerkvik kommer fra stillingen som hotelldirektør ved Sagafjord hotell i Sæbø. Hun er fra Florø, og har tidligere vært hotellsjef ved Quality Hotel Waterfront i Ålesund i fem år.

– Ålesund er et viktig satsningsområde for oss og vi er sikre på at Aina er riktig kvinne til å lede Radisson Blu Hotel Ålesund. Aina skal både lede hotellet gjennom en omfattende oppussingsprosess og sørge for at vi holder det høye servicenivået som kjeden er kjent for, sier Ronald Smithjes, regionsdirektør i Norge for Rezidor Hotel Group, i pressemeldingen.

Hotellopplevelser i havgapet

Radisson Blu Hotel, Ålesund ligger midt i byen og gir gjestene utsikt over sjøen. Hotellet har 131 rom og suiter og er et av fullservicehotellene i byen. Radisson Blu Hotel Ålesund har nylig pusset opp møte- og konferanserommene og nå står 131 hotellrom for tur.

– Radisson Blu er en solid hotellkjede som er inne i en spennende fase med store investeringer. Da Radisson Blu Hotel Ålesund tilbød meg stillingen som hotelldirektør, måtte jeg gripe muligheten, sier Bjerkvik.

Oppussing på gang

Radisson Blu Hotel Ålesund er en del av Rezidor Hotel Group, den ledende internasjonale hotellkjeden i Norge. Rezidor Hotel Group er nå i gang med sin mest omfattende renoveringsprosess i Norge noensinne og vil i løpet av få år ha investert omkring 1 milliard norske kroner (110 millioner euro) i å pusse opp flere av Radisson Blu og Park Inn by Radisson hotellene i Norge og resten av Norden. I tillegg kommer betydelige investeringer fra eierne av hotelleiendommene.

– Vårt mål er å gi gjestene våre minneverdige hotellopplevelser og bransjens beste service. Med perfekt beliggenhet, moderne hotellrom og konferansefasiliteter, samt vår prisvinnende servicefilosofi skal vi sørge for at gjestene våre får akkurat dette, sier Ronald Smithjes.