Dette vil endre sydenturen din

Apollo lanserer nytt hotellbrand

Alle fotos: Apollo

(ODD ROAR LANGE): Er du lei av sydenhotell som til forveksling minner om kjedelige Scandic- og Thonhotell? De som er så like at man knapt kan merke forskjellen fra den ene byen til den andre. Slik er mange hotell i «syden» også.
Derfor kan denne hotellnyheten fra Apollo og den greske øya Kos bli godt mottatt.
Reisearragørene Apollo og DER Touristik introduserer Ananea - et nytt hotellbrand tilpasset livsstilssegmentet.

Dette er visjonen

Navnet Ananea kommer fra det greske ordet ananeosis, som betyr fornyelse. Visjonen bak hotellet er derfor ie å skape et sted der gjestene kan revitalisere seg selv i lekre omgivelser, hvor gresk gjestfrihet forenes med førsteklasses komfort.

- Hotellet springer ut fra gresk tradisjon og de 74 rommene og suitene, restaurantene og barene er designet med ett mål: å skape en følelse av harmoni og samhold.
Samtidsarkitektur og enkel sjarm preger hele hotellet, hvor lokale elementer fra øya Kos innsvøpes i form av naturmaterialer, dufter og interiør.
Her prioriteres velvære fremfor overfladisk glans, og den personlige services vektlegges sterkere enn alt annet, sier Beatriz Rivera, kommunikasjonssjef i Apollo.

En hyllest til Hellas

Ananeas hyllest til Hellas og middelhavets letthet og eleganse kommer tydelig frem gjennom arkitekturen, interiørdesignet og gastronomien. Her innsvøpes minimalistiske former i naturlige materialer som bomull og lin, mens dristige veggmalerier spesialdesignet av kunstneren Cacao Rocks fra Athen pryder hotellets vegger.
På hotellets to restauranter serveres lokale og økologiske produkter, og det tette samarbeidet med lokale gårder gir en unik variasjon av retter signert av hovedkokkene Sanakis Antonis og Praxithea Semilari.
Her tilberedes tradisjonelle greske ingredienser som trøfler, aubergine, blekksprut, fetaost og urter med en moderne vri for å skape en unik kulinarisk opplevelse, og i baren serveres både lokale viner og lekre coctails.

Det handler om Følelser

- På Ananea skal man ikke bare dufte og smake at man er i Hellas, men også føle det – og fellesskapet er en viktig del av det. For grekerne er måltidene dagens høydepunkt fordi det handler like mye om kvalitetstid som mat. I restaurantene er det derfor blant annet lagt opp til lange fellesbord som inviterer til samtaler og nye vennskap, forklarer Rivera.

Oppdag Kos

At det første ananea-hotellet åpner dørene på Kos er langt i fra tilfeldig.
Omkranset av de fineste strendene i Dodekanesene, beskyttet av mektige klipper og velsignet med frodige daler, er Kos en øy med endeløse skatter – og det ultimate reisemålet for både livsnytere og oppdagere.
Selv om øya er velutviklet og god kjent blant turistene, omringes du av et stykke historie hvor enn du går – og det skaper en uslåelig atmosfære.
Selv i Kos by, den livlige hovedstaden, er gamle greske ruiner spredt over alt, og den mektige middelalderfestningen nær havnen. 

Ananea Kos åpnet 1. juni 2023 og ligger rundt 50 meter fra den kjente Tigaki-stranden.

Det nye hotellbrandet ananea ble utviklet av DER Touristik Hotel Division i samarbeid med et team av konsulenter innen premium livsstilssegmentet.
Remo Masala fra Vision Alphabet ledet den konseptuelle utviklingen i tett samarbeid med Georg Schmickler, CEO Hotel Division i DER Touristik Group.
Det nye ananea-merket støtter DER Touristik Group Hotel Divisions strategi om høy kvalitet og en stadig mer individuell hotellopplevelse, og det er planlagt flere ananea-hoteller i de kommende årene. 

Om The Travel Inspector:

Odd Roar Lange er norsk reiselivsekspert og kjent som The Travel Inspector og en av Norges mest erfarne reiselivsjournalister.
Odd Roar Lange er også fast bidragsyter med reisereportasjer, kommentarer og reisetips i Dagbladet og på forbrukersiden DinSide som er en del av Dagbladet og Aller Media.
Du kan følge reisene på instagram her.
Har du en kommentar eller et tips, så kan du sende det her.