Si meg, er det ingen som kan stoppe Ego-Edel?

Nei, det er absolutt ikke greit å oppføre seg slik i flyet

Ego-Edel flyr igjen. Foto: Odd Roar Lange

(ODD ROAR LANGE): Å reise med fly er, som du vet, en liten øvelse i sosialisering. Fordi kanskje 150 mennesker med ulike ønsker, behov og oppdragelse skal sitte tett sammen og forholde seg til de samme reglene. Men det er alltid noen som ikke klarer dette. Som denne kvinnen i 30-årsalderen, som fant ut at denne sittestillingen var akseptabel oppførsel på et fly på vei til Oslo lufthavn forleden.

Ego-Edel på flyet

Jeg kunne selvsagt nøyd meg med å bli imponert over at det i det hele tatt var mulig å sitte i setet med beina opp opp nakkestøtten foran. Men, jeg blir heller rystet over at noen kan være så hodeløse at de kommer på ideen om at dette er akseptabelt. Stakkars den passasjeren som satt på det aktuelle setet foran Ego-Edel på flyreisen. I tillegg til den nokså spesielle sittestillingen så var naturligvis Ego-Edel også aktiv på andre måter på den fem timer lange flyreisen. Opp og ned av flysetet, henting og lagring av håndbagasje som var spredd i to ulike bagasjehyller, bestilling og etterbestilling av varer. Det var noe ekstra hele tiden.
Og, jeg kan ikke annet enn å undres på hvordan hun oppfører seg når hun er på besøk hos venner og bekjente. Finner hun på slike øvelser der også?

Ting som irriterer kabinpersonalet

De fleste passasjerer oppfører seg eksemplarisk. Men det finnes noen gjenganger-situasjoner som irriterer de som har sin arbeidsplass om bord. Her er 7 av dem:
° Passasjerer som ikke går til side og slipper andre frem, og som derfor forsinker ombordstigningen kraftig.
° Passasjerer som legger sin bagasje i de første bagasjehyllene selv om de selv skal sitte mye lengre bak i flyet.
° Passasjerer som mener at det ikke er noe problem med stor håndbagasje under setet foran seg, fordi de kan bruke den store kofferten til fotskammel. Men da skjønner de ikke på problemer ved en eventuell evakuering.
° Passasjerer som sitter og jobber på en pc/mac og ikke vil skru den av ved avgang og landing.
° Passasjerer som har så tung håndbagasje at de trenger kabinpersonalets hjelp til å løfte den opp.
° Høye passasjerer som ber en langt lavere kabinansatt om hjelp til å løfte opp bagasje til bagasjehylla.
° Passasjerer som plutselig kommer på at de skal gå på do like før landing.

Les mer om Ego-Einar og Ego-Edel:

Følg thetravelinspector på Instagram: